Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Le jardin de Ragnhild
Le jardin de Ragnhild
Derniers commentaires
Archives
7 mars 2009

Norsk - en norvégien cette fois

...og saa tror dere at jeg har glemt norsken min...? hihihi!!! aaaaa nei da! (men det er knotete paa franske tastatur...)

(mes amies norvégiennes pensent que j'ai oublié ma langue pendant mes vacances dans le Midi, donc, il faut les assurer que non ;D ! Ce post sera donc en norvégien pour faire une petite résumé)

For aa sammenfatte litt:

Jeg er paa ferie i Soer-Frankrike for tiden. (Jeg er paa langhelgbesoek hos fransk bloggvenninne soer for Nimes; og hennes franske tastatur er som alle andre franske tastatur, dvs nesten oppned - boetter og lass av bokstaver som ikke er paa vanlig plass... derfor tar det laaaang tid aa skrive naar ikke fingrene kan loepe over tastaturet som vanlig). Det er ikke saa mye som er paa plass i hodet mitt heller ;D, men jeg skal vel klare aa skrive dette innlegget, foer jeg legger meg, tenker jeg ;D

Litt tilbake i tid:

Ninne kom og plukket meg opp sammen med Myriam og hennes mann paa stasjonen den dagen jeg kom med toget fra Girona; vi hadde et herlig doegn sammen foer Myriam og mann maatte hjem igjen til Marseille.

Og saa begynte Ninne og jeg paa vaar jente-vaar-ferie: café au lait paa balkongen, skravling, strikking, hekling, lesing, sykkelturer i omegnen (t.o.m. i shorts og t-troeye en dag...). Mye deilig mat og drikke, som vanlig. Dagen foer Ninne reiste hjem, hadde vi kjempekos lunsjbesoek av Iris (vinbonde).

Og saa dro bestevenninna mi hjem....

Men... jeg var ikke lenge alene; Monique insisterte paa aa komme og hente meg til langhelg hos henne og familien rett soer for Nimes - og her er jeg! Naa har vi nettopp kommet hjem fra deilig tapasmiddag og spansk flamencomusikk i nabolandsby. Vertsfolket har lagt seg, for det ble langt paa natt foer vi kom i seng i gaar: stor middag (droeyt 20 til bords) m dans paa restaurant i Nimes. I dag har vi bl.a. besoekt Uzès - nydelig gammel by!

I morgen er det stor soendagsmiddag i huset, og etterpaa skal vi visst avgaarde paa ett eller annet igjen. Mandag ogsaa... Foer jeg blir kjoert hjem igjen paa tirsdag fm. Men i mellomtida blomstrer mimosa, mandel- og aprikostraerne for fullt - mens sola skinner fra skyfri himmel og mistralen blaaser friskt.

Naa er det paa tide aa trekke dyna oppunder haka - og fortsette aa snurre tanker og droemmer paa fransk ;D

God natt folkens - god kvinnedag - og god helg!!!

 

Publicité
Commentaires
M
Kos deg!!!
C
Bon ... texte en norvégien ! Je préfère quand ma belle Raghnild me parle en français. Et oui ... elle est chez nous depuis vendredi, et rassurez-vous elle va très, très bien ! Nous profitons bien de ces quelques jours où nous avons la chance d'être ensemble ! Dans la journée, balades autour de Nîmes - hier c'était Uzès qu'elle découvrait, et je crois qu'elle a beaucoup aimé - Et le soir (ou le midi) bons petits repas à la maison avec la famille et les amis ou au restaurant (miracle, hier soir mon fils nous a invités à une soirée gitane avec tapas !!! Soirée à marquer d'une pierre blanche ... Il a dû tomber sous le charme de mon amie !) Demain et après-demain, on ne sait pas encore, mais on vous dira ça !
B
J'étais toute "fiérote" de deviner par ci-par là le sens de quelques mots ressemblant à de l'allemand ..et faisant écho ce que tu avais déjà raconté en français! Héhé, tu vas nous apprendre le norvégien presque malgré nous!<br /> ps: et as-tu creusé l'idée de mettre dans ta chambre des "drapeaux"(un norvégien d'un côté, un français de l'autre) en guise de rideaux pour ta fenêtre? (les coloris des deux s'accorderont sans peine, et tu feras peut-être la une des magazines de déco!!! ;-)<br /> (ceci dit, tu n'avais pas tout à fait tort dans ton choix de vocabulaire...on parle en effet de "draper" un tissu!)<br /> Bise...en attendant de te retrouver...en français!<br /> Béa
R
bin euh non tu n'as pas oublie...,o)...
N
Nei nå ble jeg overrasket! Trodde du hadde altfor tett program til å kunne smette inn litt blogging!<br /> <br /> Her laver snøen ned, skulle tro det var rett før jul, og mistralen rekker helt hit!<br /> Skikkelig innevær med andre ord. <br /> <br /> Jeg planlegger middag med de unge, soppquich, kylling og epledessert, og det dufter nesten litt fransk her! <br /> <br /> Ha det fortsatt kjempekos, nyyyt livet, og hils masse til Monique! <br /> <br /> Og forresten, tusen takk for herlig sms!<br /> <br /> Mille bisous!!
Le jardin de Ragnhild
Publicité
Newsletter
Publicité