Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Le jardin de Ragnhild
Le jardin de Ragnhild
Derniers commentaires
Archives
19 septembre 2011

Douce France... tar meg en tur til Sør-Frankrike, jeg

Quand tu lis ceci, je suis en route pour la France :)

Ma valise est faite, et je m'en vais pour passer 1 mois et demi dans mon petit chez moi dans le Midi :)

Là-bas, je vais d'abord rencontrer des amies à Toulouse (Mumu et sa famille et Ninne), ainsi que passer quelques jours dans les Pyrénées avec les voisins de Mumu (et le Pic du Midi), puis en Provence chez Birgitta (Carpentras), Monique (Générac), Patricia  (Toulon) et 'Sofie' (Marseille)... - ma 'Toute Petite Tour de France', - pas en vélo comme notre Thor, mais en bus et par train ;)

pas d'ordi - pas de blog - pas de facebook... pas de l'amitié virtuel - hmmmm!

que de l'amitié franco-norvégienne - face à face :D

IMG_7654

***

Når du leser dette, er jeg på vei til sommertemperaturer i Sør-Frankrike; det er meldt 26 gr denne uka...

Kofferten er klar, og jeg skal til 'hytta' i 1,5 mnd!

Der nede skal jeg (litt mot normalt!) foreta en bitteliten 'Tour de France'

Skal treffe massevis av kjempekoselige bloggvenninner her og der:

Onsdag setter jeg meg på buss og tog til Toulouse for å treffe Mumu og hennes koselige familie igjen sammen med bestisen, Ninne, som også reiser i morgen, men direkte til Toulouse denne gangen

Sist vi var der, 'trilla' vi i seng i ettida på natta, stappmette etter herlig, typisk sydfransk middag!

Nå har Mumus naboer i tillegg invitert oss på hytta si i Pyrénéene i helga - kjempespennende!!! En region som jeg ikke kjenner i det hele tatt!

Etter ei uke i Toulouse/Pyrénéene, snur Ninne nesa hjemover (staaaakars, bittelita!!!!), mens jeg drar hjem til 'hytta' for å slappe av noen dager (er ikke like mye futt i meg som før, gitt!)

Men så bærer det løs igjen:

buss, tog, buss, tog, bil, tog osv rundt omkring i  Provence et par små uker: til Birgitta i Carpentras (nord for Avignon), til Monique og familien igjen (sør for Nîmes), til 'Sofie' og hennes herlige familie igjen vest for Marseille og til slutt til Patricia i Toulon (denne gangen håper begge at hun ikke brekker beinet før jeg kommer;)!)

Ikke PC - ikke blogg - ikke Facebook - ikke noe virtuelt vennskap - hmmm!

Kun fransk-norsk vennskap - ansikt til ansikt :)

Publicité
Commentaires
A
oui, merci, merci pour toutes ces photos... merveilleuses visites d'ici ou là, dans un pays qui me fait rêver depuis toujours... merci
M
Donne le bonjour à la France pour moi et profites bien de tes amis et de la douceur de tex paysages du sud, bon vin et bonne bouffe, à bientôt en Europe !
C
J'ai hâte de te retrouver ma belle ! J'ai eu Bernadette au téléphone, on a organisé une petite sortie avec toi et nos "hommes". Yesssss, on va se régaler. Bises
K
un beau séjour à venir...profite bien Ragnhild!
C
un super séjour où tu vas faire de belles rencontres dans ta si jolie région d'origine !!! que du bonheur !!<br /> Belle journée<br /> Bisoux
Le jardin de Ragnhild
Publicité
Newsletter
Publicité