Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Le jardin de Ragnhild
Le jardin de Ragnhild
Derniers commentaires
Archives
2 octobre 2009

Rencontre montagnarde de tricoteuses -Strikk i ørska

... j'ai tout à fait oublié - hmmm! - de continuer l'histoire de la rencontre de tricoteuses dans les montagnes nord du fjord de Geiranger, il y a bientôt 2 semaines - mais que le temps va vite !!!  (norsk: se sammendrag nederst) ...

... après le Trollveggen , nous voici à Åndalsnes avec une petite palette d'automne ...

h_stpalett1

... voici ma palette de pelotes après mon retour ( hummm, j'ai les mains occupées maintenant !! - mais je ne sais vraiment pas quoi en faire - encore ) ...

h_stpalett

... l'emblème de la rencontre ( un transfert pour broder...) ...

strikk_i__rska

... à l'arrivée, on nous a donné de petits cadeaux : des pelotes de laine, de coton, des pelotes mini super-mimi, des morceaux pour faire du patchwork, une aiguille pratique ...

gavemini gavelapp

... il y avait de bien belles sourires tout le week-end :D ...

smil smil1

... on a BIEN mangé ...

mat

... et une bière fraîche au beau soleil - mmmm ...

pils

... samedi matin quelques unes sont allées à Sjøholt ...

Sj_holt

... l'église au soleil matinal ...

Sj_holt_kirke

... le fjord ( ce n'est pas loin du fjord de Geiranger ) ...

Sj_holt_og_fjord

... on tricote, papote et rigole ...

det_strikkes

... où il y a des tricoteuses, il y a aussi de bien belles choses portées ...

vest

... des jolies mélanges de couleurs ...

strikkedetalj

... je n'étais pas la seule à crocheter ;D ...

heklekant

... j'ai  acheté des magnifiques écheveaux de lin ...

lin

... regarde comme c'est BEAU !!! ( qoui faire avec 300 g de lin...??? ) ...

lin1

... maintenant, il faut seulement que je trouve des modèles ( et le temps !!! ) pour tricoter et crocheter tout ça ...

***

hmmmm! jeg har jo helt glemt å fortelle resten av historien om Strikk i ørska! Tida flyr! - det er jo snart to uker siden!!!

Høstpalett ved ankomst Åndalsnes, og min egen høstpalett av garn (...vet ikke helt hva jeg skal lage enda!)

Ved ankomst fikk alle utdelt små gaver: ull-, bomullsgarn, søte mini-nøster, sukkertøy, små lapper til lappeteppe, ei kjekk nål...

Det var mange smil og herlig latter, deilig mat, en kald pils i solveggen mens skravla og pinnene fløy...

Mange tok seg en tur ned til Sjøholt lørdag formiddag for å proviantere litt (og jeg tok bilder, vi var jo ikke langt unna Geiranger - må jo drive litt Norgesreklame for franske bloggere, vettu)

Der det er strikkedamer, er det mange flotte strikkeplagg, -detaljer og farger også! Jeg var slett ikke den eneste som heklet;D

Har du sett så nydelig lingarn? Jeg vet ikke hva jeg skal lage av det enda, men MÅTTE bare ha det! (Noen som har et mønster som passer til 300 g lin...?)

Nå gjenstår bare å finne strikke-/hekleoppskrifter (og tid!) til alt det herlige garnet som ligger og venter...

... og det aller, aller beste: Neste år strikker vi i ørska igjen!!! (jeg har forresten begynt å samle linker til dere jeg allerede har truffet på Strikk i ørska (flere kommer til etterhvert:D) og hos Bjørg i Telemark, se nederst på høyre side)...

Publicité
Commentaires
N
Takk for en flott helg, det var hyggelig å bli kjent med deg! Gleder meg til neste gang vi møtes :-)
N
Nå tenker jeg du har det fæææælt og lengte hjem så øyet blir stort og vått, der nede i varmen! Nå koser vi oss med regn og 4 grader og fyr i ovnen og og loftsrydding og fårikål og hagesjau og pledd over beina. Ikke alt på en gang selvfølgelig, det går jo ikke!<br /> <br /> Neida, jeg bare tulller... Jeg regner med at du storkoser deg og nyyyyyyter det gode liv i Languedoc!!! Fortsett med det!!!<br /> Her er det ingen i hele verden som er misunnelig ;D<br /> <br /> Masse gode klemer på den andre siden av.... ett eller annet :D
V
J'ai vraiment du retard dans la lecture de mes blogs préférés. Tes photos sont magnifiques, cela me fait^penser à mon voyage en Norvége, il y a un an. Nous avons une envie d'y retourner l'hiver...<br /> Au fait est tu allés à Pézénas voir le magasin de perles ?<br /> De gros bisous<br /> Valou
N
Ååå, det er så herlig å se igjen biter av denne herlige opplevelsesrike helgen! Jeg syns jeg kjenner igjen et smil og et sjal her, hihi;)
N
je viens du blog de ton amie Ninne, elle parle aussi de cette journée tricot de bons souvenirs pour vous deux
Le jardin de Ragnhild
Publicité
Newsletter
Publicité