Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Le jardin de Ragnhild
Le jardin de Ragnhild
Derniers commentaires
Archives
5 septembre 2008

Mohair

...Dans ma boîte aux lettres aujourd'hui - i postkassa mi i dag - in my mail-box today ...

mohairgarn_1

... cette laine n'est plus où dès maintenant elle ne reste que sur cette très jolie bannière - nå er ikke denne garnbunten der lenger - now this yarn is no longer there ...

Quand nous étions à Midt-Svartdal, j'ai tout à fait craqué et recommencé à tricoter - voir ici - mais j'ai du me tromper juste un tout petit peu, car j'ai tricoté le châle et crocheté avec des petites perles pour embellir la finition, et - le pire !!! - il me reste juste un petit demi mètre pour le finir, et je n'ai plus de laine.... pfffft !!! Quoi faire... ???

Da vi var i Midt-Svartdal falt jeg pladask for alt det herlige garnet og tok opp igjen stikkepinnene - se her - men jeg må ha gjort noe feil, for da jeg hadde strikket hele sjalet og heklet med perler rundt kanten for å få en pen avslutning, skjedde det som ikke skal skje - jeg gikk tom for garn en halvmeter før slutt!!! Hva skulle jeg gjøre...? 

When we were in Midt-Svartdal (in Telemark) I fell completely for the lovely yarn and simply had to re-start knitting - look here - but I must have done something wrong, because when I had knitted the entire shawl and crocheted(?) with perls all around in order to make a lovely finish... what happened? Yes, I ran out of yarn just half a meter from the end!!! What should I doooo?...

mohairgarn_3

Bon, pour que je puisse finir mon châle, Ninne m'a envoyé celui qu'elle achetait en même temps que moi (avec le même couleur/numéro que ma pelote). Et des timbres très jolies en plus... MERCI, ma douce Ninne !!!

For at jeg skulle kunne gjøre ferdig sjalet mitt, sendte Ninne den bunten hun kjøpte samtidig som meg (fra samme innfarging). Og med vakre frimerker i tillegg... TAKK, kjære Ninne!!!

To enable me to finish my shawl, Ninne sent me the yarn that she bought at the same time as me (from the same batch). And lovely stamps as well... THANK YOU, my dear Ninne!!!

... Nous y retournions dans pas longtemps, alors, je lui en achèterai un autre écheveau - Vi reiser tilbake om ikke så lenge, så da kjøper jeg en ny bunt til henne - we go back within short, and then I'll buy her a new one ...

... Veux-tu nous suivre là-bas ? - Har du lyst å være med oss? - Do you want to come with us? ...

IMG_2353

Publicité
Commentaires
L
Så lekkert sjal! Godt det løste seg med garnet, da. Og også godt at vi skal tilbake, så du kan kjøpe mer garn, nå som du har tatt frem pinnene igjen!!!
F
Nå har du virkelig vært flittig! Det ble "berre lekkert" Har planer om et slikt sjal jeg også, men jeg skal bare....<br /> Det er disse ventede barnebarna da vet du, de kommer først i køen. Det skal bli en gutt sist i oktober, og ei jente midt i november, så det er struttende flotte mager å se. Jenta har jeg strikket nok til, så nå går det i blått og grønt om dagen. Har veldig lyst på å være med til Svartdal igjen, men jeg har igrunnen nok garn...<br /> kan hende jeg slenger meg med Lillefix på sparket, hvis hun har plass i bilen da! Ha en deilig solskinnshelg!!!
M
C'est très joli ce châle et heureusement que Ninne a pu te fournir la laine manquante.C'est ça aussi l'amitié;<br /> <br /> Bonne journée
M
Heureusement que Ninne t'a sauvé avec sa pelote ;c'est rageant de ne pas pouvoir finir parce qu'il manque un petit bout de laine. Je suis allée voir le site, ça fait envie . Bises
C
De la belle laine pour de futures créations et une nouvelle langue que je découvre !<br /> Amitiés et bonne semaine,<br /> Christian
Le jardin de Ragnhild
Publicité
Newsletter
Publicité