Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Le jardin de Ragnhild
Le jardin de Ragnhild
Derniers commentaires
Archives
30 juin 2011

Palette de tricot et roses - strikketøy og roser

Les rosiers dans mon jardin ont chaqun son tour, et la palette change autour de la maison :

La floraison des mandarines est finie

 mandarinrose

ainsi que le 'Hurdalsrose'

hurdalsrose

Maintenant c'est le Flammentanz

Flammentanz

le 'Maiden's blush' (mmmm, elle sent booon! Elle vient du jardin de mes parents)

Maiden's blush

le 'Lykkefund' est en train de grimper sur le portail de roses (elle sent booon aussi!, trouvée grâce à toi, Gørill, merci!!)

Lykkefund

et mon dernier, le 'Drottningholm', planté il y a deux jours (elle sent bon!) (coucou, Birgitta!)

Drottningholm

les bleuets sont presque finis

bleuet

 Regarde cette belle palette de laines, chez Barjolaine avec Ninne et Fifane fin janvier. Quel bonheur!!!

garnvinde

Voici ce qu'elle m'a offert, la gentille Véro ! Merci!!!

Avec la pelote bleue (à gauche) j'ai fait le mélange ...

nøster

...avec du mohair 'arc en ciel' pâle (Gjestal, Topp mohair)

skjerf o nøste

et voilà encore une petite écharpe douce et légère

skjerf

modèle : Drops, Garnstudio, aiguilles 4,5

Hier, avec ma mère, je suis allée voir mon frère avec le Alzheimer (plus jeune que moi !). C'est trop dur!!! Une mère ne doit pas avoir à voir ses enfants dans une maison de retraite !

Ce soir, je vais chercher mes deux petits-enfants à la crèche pour leur dîner chez Mamie :) Quel privilège d'habiter entre la crèche et leur maison :D

***

Den ene rosebusken avløser den andre i hagen min. Nå er både Mandarinrosa og Hurdalsrosa stort sett avblomstret, mens Flammentanz snart er i fullt flor

Oppover roseportalen klatrer Lykkefund (tett i tett med roser, mmmm, herlig duft! Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på den, Gørill!!!). Hekken med Maiden's blush dufter også godt (hentet hos foreldrene mine for mange år siden), og for et par dager siden plantet jeg Drottningholm som også dufter. Dette er forresten den eneste remonterende rosa i hagen. Det skal bli spennende å følge denne!

Den blå honningurten er snart avblomstret, og har fått et lite skjerf rundt 'halsen' ;)

Se på den herlige garnpaletten på bordet hos Barjolaine i Paris! Ninne, jeg og Fifane fra Belgia hadde en flott dag sammen med henne i slutten av januar, og vi fikk lov til å velge hvilket garn vi ville. Heldiggrisene!!! Nå har jeg brukt det ene nøstet, det blå til venstre på bildet, sammen med Topp mohair fra Gjestal og strikket enda et skjerf fra Drops (pinne nr 4,5)

I går tok jeg med meg mamma til Oslo for å besøke broren min som dessverre har langt framskreden Alzheimer (han er yngre enn meg!). Vanskelig!!! Det er feil rekkefølge at ei mor skal besøke barnet sitt på pleiehjem!

I ettermiddag skal jeg hente barnebarna i barnehagen, og så får de seg litt bestemormiddag igjen:) Jeg er jammen privilegert som bor i gangavstand midt mellom barnehage og hjemmet deres:D

Publicité
Commentaires
N
J'espère du fond du coeur que ton frère aille mieux maintenant! <br /> Elles sont très belles, tes roses, mais la plus belle c'est elle aux boucles blondes!!!
B
Tes rosiers sont magnifiques! Mon Flammentanz n´a pas autant de fleurs....sniff, sniff!<br /> J´ai vu qqs rosiers que je n´ai PAS1 J´ai bien envie de me les acheter!
M
Ton jardin est magnifique et l'écharpe semble si douce qu'on a envie de la mettre autour de son cou:-)!<br /> Je conçois combien il doit être difficile pour ta maman et pour toi aussi, de voir son fils (ton frère) atteint par cette terrible maladie! J'ai vu mon papa et je sais ce que c'est! C'est surement encore plus terrible lorsque le malade est jeune! Bon courage!
G
Hei, så hyggelig at Lykkefund trives! I fjor høst klippet jeg min helt tilbake til de tykke stokkene i buen. Det var spennende å se om den overlevde foryngelseskuren, og det gjorde den, masse nye skudd i år men lite blomster. Så blir den sikkert flott til neste år. Ha en strålende flott sommer videre! Til helgen setter vi nesa nordover, skal på Lundøya igjen, gleder meg!!!
A
Kjaere Ragnhild, ça doit être bien bien dur pour ton frère et toute ta famille. Plein de bisous d'encouragement! <br /> <br /> Et tes fleurs sont magnifiques! Y compris la petite fée blonde qui s'y promène, toute mignonne.<br /> <br /> On se voit tout bientôt, j'ai hâte!!!<br /> <br /> klem klem klem
Le jardin de Ragnhild
Publicité
Newsletter
Publicité